vrijdag 27 maart 2015

Pierce The Veil concert



Zoals ik in de vorige vrijdag blog al vertelde ben ik afgelopen zaterdag naar het concert van Pierce The Veil en Sleeping With Sirens geweest. Dit was natuurlijk weer geweldig en ze hebben er een super mooie show van gemaakt. Ik zal hieronder een kort verslagje typen van mijn dag zaterdag en wat foto's toevoegen.




 


Ik zou met twee vriendinnetjes erheen gaan, maar zij zijn al eerder gegaan en rond drie uur stapte ik ook eindelijk in de trein erheen. De show zou in De Melkweg in Amsterdam zijn en daar ging ik meteen naar toe omdat zij er ook al waren. Als gewoonlijk hadden zij al vriendjes gemaakt met allemaal mensen. Ik merkte meteen hoe oud ik me voelde, ik ben niet meer het fangirlende, schreeuwende tienermeisje, en de mensen daar zitten vrijwel allemaal nog in hun 14/15/16 jaars periode, aka de puberteit. Ik moet eerlijk toegeven dat ik graag ook een nachtje met Vic zou doorbrengen maar om dat van de daken te schreeuwen is dan weer iets anders haha.

De kwaliteit is niet geweldig want ik stond toch ver weg!
Anyway, de afgelopen concerten waar ik heen ben geweest heb ik vrijwel altijd gequeued van 's ochtends vroeg en stond ik dan ook vooraan het hek. dat kon nu sowieso al niet meer omdat ik helaas geen VIP tickets te pakken had gekregen(cry). Toen de deuren opengingen kwam ik als vanzelf toch in het gedrang terecht, niet heel chill maar ik was uiteindelijk eerder in de zaal dan mijn vriendinnetjes die helemaal naar de garderobe gingen. Ik heb me toen lekker aan de zijkant achteraan op een trap verschuild. Ondertussen was Issues, het voorprogramma al bezig, ik had vanaf mijn plekje heel goed uitzicht op het podium.


Sleeping With Sirens was enorm goed, zoals altijd eigenlijk, en ze hebben deze keer ook de cover van Iris gedaan. Daar waren ik en menig anderen enorm blij mee. Ik ben daar ook drie vriendinnetjes tegen gekomen die ik al meer dan een jaar niet gezien heb, dat was wel weer leuk. Even bijkletsen en meezingen met de bekende liedjes.





Daarna kwam Pierce The Veil en het dak ging eraf. Ze hebben al bijna 3 jaar geen nieuw album uitgebracht(want ik wel jammer vind trouwens, maar ze zijn ermee bezig) dus ze speelde alle liedjes die ik ken en leuk vind. Ik had al redelijk lang niet meer naar hun muziek geluisterd maar ik kende alle liedjes nog helemaal en werd weer helemaal verliefd. Ze zijn zo'n goede band(naar mijn mening) en ze zullen altijd een van mijn favorieten blijven. Ik ben sinds het concert over is ook weer 24/7 hun muziek aan het luisteren haha. Ik wilde heel graag merch kopen, maar ze hadden niet echt iets wat ik leuk vind. Ik heb al een topje en een vest online gekocht(ook alweer 2 jaar geleden wow) en die had ik aan. Daarnaast heb ik in 2013 toen ze hier waren(in Tilburg) nog een t-shirt gekocht die een enorm mooie achterkant heeft. Dus, helaas geen nieuwe merch maar dat neemt niet weg dat de avond GEWELDIG was. Mijn vriendinnetjes stonden ergens in het midden vol in het publiek en hebben het onwijs naar hun zin gehad.


Als laatste hebben ze ook nog King For A Day gespeeld, met Kellin, en ik denk dat dat wel het gaafste was dat ik ooit gezien heb. Ze zijn zo onwijs goed.

Ik vond het zo fijn om ze weer te zien en ook weer eens iets leuks te doen, ik hoop zo dat ze snel terug komen ahhh! haha. Ik zal hieronder wat van mijn favoriete liedjes linken, so give it a try!


SWS - Low
SWS - If you can't hang
SWS - if i'm james dean you're audrey hepburn
PTV ft. Kellin Quinn - King For A Day
PTV - Bulletproof Love
PTV - Hold On Till May
PTV - Caraphernelia

Een heel fijn weekend gewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten