donderdag 19 maart 2015

Stories based on songs #11

Iedere week vertaal ik een bekend (of minder bekend) nummer naar onze prachtige moedertaal. Sommige verhaaltjes zullen veel op het origineel lijken, andere bevatten alleen maar een paar woorden uit de oorspronkelijke lyrics. Sinds een paar dagen ben ik helemaal verliefd geworden op een band die ik enkel in sporadische vlagen bewonderde. Je kan het zien als zo'n crush die wel altijd in je achterhoofd speelt, maar waarvan je die affectie pas kan plaatsen als hij eens een keer verleidelijk naar je kijkt.... Daarna ben je natuurlijk compleet hopeloos, zoals ik nu...:p De band komt uit Dublin en als je eens goed ruzie wil hebben met iemand moet je proberen hun prachtige videoclips te interpreteren...;) Good luck! 

Zeg me,
zeg me dat je me wil.
En ik zal volledig de jouwe zijn
In goede en in slechte tijden

Ik weet,
dat we het over bepaalde dingen niet eens zijn, en dat we dan zonder reden ruziën.
Maar ik zou onze doelloze discussies niet voor de wereld willen ruilen.

Want de eerste dag dat ik je tegen kwam, 
wist ik dat ik jou nooit, 
echt nooit zou laten ontsnappen.

En ik,
herinner me nog steeds hoe zenuwachtig ik was, 
om jou te krijgen waar wij nu samen zijn.

Het is makkelijk,
om bang voor te zijn voor het leven.
Maar met jou ben ik voorbereid op alles wat ons nog gaat overkomen.

Want onze twee harten, 
passen perfect in elkaar, 
als één.

Als we samen zijn, zijn mijn gedachten vrij en lijken al mijn doelen opeens bereikbaar. 
Je weet dat ik nooit in liefde geloofde,
maar ik wist zeker dat jij ooit langs zou komen en mij zou bevrijden van die gedachte.

In mijn hart lijkt het wel zomer als ik bij jou ben,
zelfs wanneer de regen met bakken uit de hemel naar beneden stort.
Jij maakt de hele wereld tot een mooie plek, ook al weet ik dat dat niet zo is.

En zo weet ik zeker, dat jij de ware bent.





Het nummer is pas 3 weken van een videoclip voorzien,
heb jij kunnen raden welke lyrics bij deze woorden paste?
klik hier voor een heerlijk nummertje!(:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten