zondag 14 juni 2015

Een dagje mee veganistisch eten(zaterdag 13 juni)

sorry voor de slechte kwaliteit
We zijn nog steeds allemaal druk met school, vandaar dat dit blogje ook wat later komt en een andere vorm heeft dan mijn normale blogs. Iets minder tekst en meer foto's haha. Het leek me wel leuk om "een dag je mee met..." te doen en vast te leggen wat ik allemaal gegeten heb. Zelf vind ik dit soort blogs of filmpjes altijd leuk om te zien omdat ik er ook ideeën aan opdoe. Ik vond het heel leuk om te doen, ook omdat ik vandaag weer wat nieuwe dingen heb geprobeerd. Iedereen die zegt dat veganisme beperkt of beperkend is kan een eindje gaan fietsen, want dat is helemaal niet zo (<- ik dacht dit eerst ook hoor, maar het blijkt elke dag maar weer dat het helemaal niet zo is)

Ik ging 's ochtends met papa boodschappen doen, ik was nogal laat opgestaan dus had snel een appel meegenomen. Toen we thuis kwamen heb ik lekkere rijstwafels met sla, tomaat en Italiaanse kruiden gemaakt. Daarbij heb ik ook een juice gemaakt voor mij en mijn ouders, hierin zat o.a.: verse spinazie, sap van 3 geperste sinaasappelen, sap van 1 limoen, 200 gram blauwe bessen, amandelmelk en 1 banaan. Enorm lekker en fris op de vroege morgen. (zie foto hierboven)

Voor lunch hebben mijn moeder en ik(want ik kon het niet alleen haha) 3 ingrediënten pannenkoeken gemaakt. Met bananen, amandelmelk en 6 granen meel. Ze waren zo lekker en je proefde de banaan helemaal niet. Ik houd normaal niet van bananen(de textuur vind ik vooral vies) maar hier was ik dus heel blij mee! Ze smaakten als gewone pannenkoeken, ik heb er agavesiroop overheen gedaan, nomnomnom. Hierbij had ik ook nog twee kiwi's.


Daarna heb ik zo'n twee uur geslapen hehe. Ik wilde een worteltaart maken vandaag maar ik besloot dat morgen te doen, dus helaas geen foto hiervan(misschien dat ik iets op instagram zal posten ;)) Ik had niet echt honger meer voor het avondeten dus heb toen niks meer gehad. Samen met mijn moeder heb ik avondeten gemaakt. Dit was: Zoete aardappel gemarineerd met een mix van olie en paprikapoeder. Daarnaast had ik courgette pizza's voor mijn ouders gemaakt(met schijfjes courgette, paprika, tomaat en kaas) ik nam de courgette rauw met paprika en tomaat. Ik houd niet van de textuur van deze groentes als ze gebakken of gekookt zijn, daarom at ik ze gewoon rauw. Daarbij had ik een veganistische burger die ik enorm lekker vond. al met al een geslaagd dinner.



Wij eten vrijwel nooit echt toetjes, maar papa en ik hadden aardbeien gehaald en die hebben we klaargemaakt(we hadden twee dozen gehaald en ik wilde ze alle 2 meteen opmaken maar mam niet pfff)



Later die avond heb ik ook nog chips gehad en crackers met een guacamole dip. Ik was niet helemaal fan van de avocado dip, ik houdt niet van de textuur en smaak van avocado's, maar ik dacht, misschien kan ik het lekker maken met kruiden. Helaas vond ik het nog steeds niet echt lekker, jammer, maar maakt ook niet uit. De laatste paar weken heb ik zo veel eten geprobeerd dat ik eerst niet lekker vond maar nu wel in mijn levensstijl past en ik het toch wil proberen want smaken kunnen veranderen toch?



Dit is alles wat ik vandaag heb gegeten, over het algemeen minder fruit dan ik normaal heb(5 á 6 porties.) Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Hoeveel ik in een dag eet, en wat, verschilt enorm van de dag en wat ik die dag doe. Hier thuis heb ik ook niet al mijn veganistische producten omdat mijn ouder gewoon dierlijke producten eten. Dat maakt het soms wel moeilijk maar ik haal en neem gewoon wat ik wel heb en lekker vind! Ik heb ook al besloten (hebben we samen besloten haha) dat als mijn ouders mij komen halen in Leiden, voor de zomervakantie begint, we langs de natuurwinkel gaan en van alles gaan halen, zoals sojaboter, zodat ik de vakantie goed door ga komen hihi! Ze vinden het in ieder geval wel heel leuk om ook meer te leren en ik hoop dat er een dag komt dat ze in ieder geval biologisch eten kunnen kopen of vega worden(en het liefst dan veganistisch maar dat zou ik van niemand zomaar vragen!)

Ik hoop dat jullie dit leuk vonden om te zien, let me know!

Ik wens jullie een geweldige zondag morgen,
heel veel liefs<3









Geen opmerkingen:

Een reactie posten