vrijdag 22 augustus 2014

Muziek uit de oude doos

Op 21 augustus, week 34, stond Blue (da ba dee) op nummer 1 in de hitlijsten. Een nummer van de Italiaanse artiest Eiffel 65 dat waarschijnlijk iedereen nog kent. Op alle foute feestjes of 90’s party’s wordt deze klassieker dan ook nog steeds gedraaid. Het nummer heeft niet alleen de top bereikt in 16 Europese landen, maar ook in AustraliĆ«, Verenigde Staten en Canada.



In een interview van Jimmy Ness vertelt Jeffrey Jey, de frontman van Eiffel 65, hoe ze op de tekst van het lied blue kwamen:
“Het zegt iets waar ik heel erg in geloof. Ik denk dat iedereen zijn eigen kleur heeft, begrijp je? En iedereen filtert zijn of haar hele leven met die kleur. De spullen die ze kopen, de huizen die ze kopen, de mensen die ze willen zien, de plekken waar ze leven en de auto’s die ze hebben. Zij reflecteren allemaal op die kleur, het is ongelooflijk dat iedereen dat heeft. Daarom heb ik een metafoor gebruikt. Het is een manier om te zeggen dat ik via mijn filter een blauwe huis heb, blauwe ramen, etc.”
Iemand die ook een bepaalde kleur heeft waar je je hele leven mee filtert? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het me niet helemaal kan voorstellen. Ik zou ook niet weten wat dan mijn kleur is.

Wat ik wel weet is dat dit nummer blijft hangen in je hoofd en het blijft een goed fout nummer, maakt niet uit hoe oud je bent.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten