donderdag 28 augustus 2014

Je agenda pimpen kan handig zijn


Voor sommigen is het zware schoolleven alweer begonnen, anderen hebben nog een miezerig weekje om van hun vrijheid te genieten. Een paar uurtjes van die vrijheid heb ik besteed aan mijn agenda. Ik gebruik hem namelijk nooit, maar ik ben bang dat ik er spijt van krijg als ik er geen aanschaf. Bij de Blokker in de één-euro-bak heb ik hem tussen de prulletjes uitgegraven. Het was een agenda met bloemen, de eiffeltoren en vogeltjes: een hele hoop drukte op een oppervlakte nog niet groter dan een foto. Ik moest er iets anders mee doen, hem ietsjes meer eigen maken, dus net als toen in de brugklas heb ik hem gepimpt!


Ik ga niet helemaal uitleggen hoe ik deze agenda gemaakt heb, want daar staan talloze tutorials voor op youtube, gemaakt door mensen die dit veel beter kunnen dan ik. Een paar tips and tricks wil ik natuurlijk wel delen;p     


- De voorkant



* Voor de driehoekjes op de voorkant heb ik tijdschriften gebruikt. Dit waren nog niet eens leuke tijdschriften, liever had ik wat oude cosmogirls tussen de rommel in mijn kamer uitgehaald, maar die had ik, jammer genoeg, laatst allemaal weggegooid. Dit zijn plaatjes uit de natuurtijdschriften van mijn moeder. Omdat de driehoekjes die je uitknipt zo klein zijn, kun je uit de saaiste tijdschriften leuke details halen.

* Zoals je ziet zijn mijn driehoekjes schots en scheef. Gebruik een kartonnen(!) mal voor je driehoekjes, een papieren mal is te dun en werkt niet, gebruik ook een geodriehoek bij het maken van je mal. 
* Om de voorkant helemaal vast te krijgen heb ik er doorzichtige folie overheen gedaan, een makkelijker en mooier alternatief is om een extra laag behangerslijm over je kaft heen te smeren zodat alles blijft zitten, ook een laag doorzichtige plakband zorgt dat alles op zijn plek blijft.



- De achterkant

* Als het om mijn rooster gaat, ben ik de allerluiste meest ongeïnteresseerde student die er bestaat. Ik loop altijd maar achter de rest aan en zie wel waar we welke les hebben, puur omdat ik te lui ben om in mijn agenda te kijken, of omdat ik geen zin heb in te loggen op mijn telefoon. Daarom heb ik mijn rooster dit keer op de achterkant van mijn agenda geplakt, nu kan ik met één graai in mijn tas zien waar ik moet zijn.
* De achtergrond van mijn rooster is een plaatje van een natuurlandschap dat ik uit een van de tijdschriften heb geknipt. 


Dus verveel jij je deze week te pletter, dan staan er voor jou genoeg leuke ideeën op het internet om niet alleen je agenda, maar al je schoolspullen een make-over te geven. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten