maandag 1 september 2014

Song of the week

Het lied waar ik deze week geen genoeg van kon krijgen, was Lovers On The Sun van David Guetta! Echt top! Ik heb geprobeerd om het beeld dat in mijn hoofd verschijnt, als ik dit luister, te beschrijven.

Let’s light it up, let’s light it up
Until our hearts catch fire
Then show the world a burning light
That never shined so bright
We’ll find a way, we’ll find a way
To keep the cold night
From breaking in over the walls
Onto the wild side
The hunger satisfied

We're burnin' up
We might as well be lovers on the sun
We might as well be lovers on the sun
We might as well be lovers on the sun

We’ll never know, we’ll never know
What stands behind the door
But I got a feeling
It’s a feeling that’s worth dying for
Just close your eyes, and hold your breath
Because it feels right
We’ll keep it moving untill we make it to the other side
And let’s enjoy the ride

Ik wilde eigenlijk  een mooie betekenis aan dit nummer plakken. Ik dacht: ik zoek de betekenis achter dit nummer aan de hand van de tekst en schrijf er dan een verhaaltje bij. Het eerste probleem was, dat ik niet helemaal achter de betekenis kwam. Ik was natuurlijk weer veel te moeilijk aan het denken, dus ik vraag aan Dina:
'Wat denk je dat ze hiermee bedoelen?'
Zegt Dina: 'volgens mij hebben ze het er in het hele liedje alleen maar over dat twee mensen zo heftig aan het zoenen zijn, dat het zo hot wordt dat ze wel op de zon hadden kunnen zitten.'
Dat was dus mijn tweede probleem; ik wilde er een mooi verhaaltje van maken, maar het gaat eigenlijk alleen maar over hete seks. Volgende keer beter denk ik. Wel krijg ik bij dit nummer een bepaald beeld, waar een verhaal over geschreven zou kunnen worden.

Welk beeld krijg ik bij dit lied:
Twee personen die samen gaan backpacken (ik weet niet waarom dit als eerste in me op komt), met rugzakken op hun rug van 15 kilo trekken ze samen door de bergen. Het weer zit hun niet mee, veel sneeuw en kou komt hen tegemoet. Als het donker wordt kunnen ze niet meer verder lopen en moeten ze een plek zoeken om te overnachten. Ze leggen een zeil neer tussen de bomen en zetten hun tweepersoonstent op. Hun rugzakken moeten voor de tent blijven liggen, want het past niet meer erin. De nacht wordt steeds kouder en ze liggen steeds dichter tegen elkaar aan. Op reis zijn ze op zoek naar nieuwe dingen. Ze proberen iets voor de eerste keer uit, ze weten niet wat er op hun pad komt. Wat ze voor het eerst uitproberen of waar ze naar op zoek zijn, daar kan je van alles van maken. Wat denk je, verhaal waardig?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten