maandag 22 september 2014

(veel te veel) biertjes bij De Schintaler

foto door Uermendersound 



Vrijdagavond wisselde ik de knappe, gespierde mannen in, voor knappe, bebaarde mannen. Onder het mom van Horizonverbreding, besloten Marit en ik samen met een paar fanfareleden naar het TentefeStein te gaan om daar eens een ander soort concert te bezoeken...





We hadden beide nog een beetje twijfels over of we het wel leuk zouden vinden, maar What a night! In de grote feesttent in ons dorp trad namelijk De Schintaler op. Zelf noemen ze hun muziek Oostenrijkse volksmuziek, maar het is goed te vergelijken met Duits en Limburgs talige carnavals-/oktoberfestmuziek. De hele avond ging er een polonaise door de tent en het bier vloeide rijkelijk. De sfeer zat er dus helemaal in.

De Schintaler, foto door Uermendersound 

In het begin werd er nog gewoon pop gedraaid, maar na het eerste biertje klonk er opeens een spannend muziekje; De Schintaler betrad het podium. Allemaal droegen ze een soort van lederhosen en een blouse. Dikke bergschoenen met rode veters maakten hun outfit helemaal af. Persoonlijk vond ik het niet de meest aantrekkelijke mannen om naar te kijken, maar ze wisten zeer zeker hoe ze sfeer moesten maken! Een echte hit van hen is toch wel Greumelevla (kruimel vlaai), die ik hieronder heb geplaatst. (als je zin hebt in een carnavalsfeestje, honger hebt of als je je horizon eens wil verbreden is dit echt een aanrader... Haat je carnaval of oktoberfest, dan sla het nummer maar over en lees gerust door :p)



Met deze heerlijke feestmuziek op de achtergrond, dronken we pilsje na pilsje...Wat hebben we gezopen die avond! Wanneer je met mannen van 30+ mee probeert te drinken, weet je zeker dat het fout zal gaan, en dat ging het ook. Er vloog vlaai door de lucht, er viel bier op de grond, Marit maakte een spagaat en ik kreeg gratis chips. Er werd gedanst, gevallen, (vooral) slap geluld en aan baardjes gevoeld. (dit laatste kon ik na het laatste biertje toch echt niet meer laten...)

The day after had ik keiharde hoofdpijn en mijn gitaarles was echt een ramp, maar alle plezier die ik die avond beleefd had, maakte dat helemaal goed. What a night! 
   


Geen opmerkingen:

Een reactie posten