vrijdag 19 september 2014

muziek uit de oude doos

Op 22 september 1990 stond 'I've been thinking about you' op nummer 1 van de top 40 in Nederland. Het nummer is van Londonbeat. Toen ik de naam zag staan, herkende ik het niet meteen en wist ik niet welk nummer het eigenlijk was, maar als je het nummer aan zet, weet je meteen welke het is. Ik heb het nummer vaker op de radio gehoord en ook deze hoor je vaak op een 90s party! Het nummer heeft in veel landen op nummer 1 gestaan. In Nederland heeft het 16 weken in de top40 gestaan.
Ik vind het wel een lekker nummer, als het op staat, krijg ik meteen zin om te dansen. Het blijft wel voor altijd in je hoofd zitten als je het lied een paar keer geluisterd hebt. Maar toch: Top nummer.



De videoclip vind ik heel komisch, volgens mij hadden ze net het bewerken met de computer uitgevonden en waren ze daar zo trots op dat ze de hele tijd vliegende gitaren door het beeld konden laten komen. Ze staan voor een scherm, waar de hele tijd beelden van het wilde westen te zien zijn en voor dat beeld staan ze bijna het hele nummer naast elkaar foute dansjes te doen met een big smile op hun gezicht. De zanger zit op een gegeven moment ook nog op een door de computer geprojecteerd paard te rijden. Ik ben benieuwd hoe de groep hier zelf op terug kijkt. Als ik het was, zou ik me echt kapot lachen.

London Beat
London Beat was een popgroep uit London. Ze zijn vooral bekend geworden door dit nummer 'I've been thinking about you'. Hun carrière begon vooral in Nederland, hier braken ze als eerste door met 'There's a Beat Going On' in 1988. Na een stop in 1995 zijn ze in 2003 weer verder gegaan, alleen niet met veel succes.

Bron: Wikipedia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten