donderdag 27 november 2014

Lieve Krul,

Weet je, het valt me op dat ik iedere week zo negatief ben. Ik meld nog alleen maar de slechte dingen. Deze week ga ik het dus niet hebben over de stomme voetballers in het café, alle tentamens die ik niet gehaald heb, mijn gemiste paardrijles, de fanfare die niet doorging, mijn super awkward wederontmoeting met oud-klasgenoten, mijn favo band There for tomorrow die ermee stopt en het feit dat ik gisteren met koud water moest douchen.

Nee, ik ga het hebben over de goeie dingen! Those little things in live that keep you going. En nee, ik gooi het dit keer ook niet over de nostalgische boeg. Ik blijf in het heden.

Wanneer ik zo terug ga graven in mijn geheugen over de leuke dingen die afgelopen week gebeurd zijn, blijft er in eerste instantie niet veel hangen (ik heb zelfs het lijstje met slechte dingen hierboven nog verder kunnen aanvullen...). Over slechte dingen kun je zo makkelijk schrijven, die blijven in je hoofd zitten, daar heb je eindeloos over nagedacht. Maar de goeie, leuke dingen komen eigenlijk alleen in flarden naar boven. Ik ga ze dus maar een beetje opsommen. Ik heb me voorgenomen tien gebeurtenissen te bedenken waarvan ik vorige week heb genoten. My happy-list:

1. Afgelopen vrijdag ben ik gaan Kruidvat-shoppen. Ik kom hier echt maar één keer in de drie maanden of zo, maar altijd vind ik het super leuk om shampoo's, conditioners en make-up uit te zoeken. Dit keer ging ik voor een hair repair shampoo, conditioner en hairspray van Schwartzkopf, en een lipliner en een eyeliner van Maxfactor (want die waren in de aanbieding!(:)

Hondje!(: let niet op 
mijn hoofd;p
2. Daarna kon ik het niet laten om nog de So Low binnen te lopen. Het is een beetje zo'n winkel als de Xenos. Allemaal te leuke prullaria om te laten liggen... Gelukkig ging ik alleen met praktische dingen naar buiten.

3. Zaterdag kwam het hondje van mijn oma even op visite. Echt zo'n knuffelschatje is dat, van hem word ik altijd helemaal vrolijk.(:

4. Zondagavond na het werk moest ik mijn taak als hulpzwartepiet nog even volbrengen en pepernoten gaan afleveren bij een vriendin. Ik ben misschien maar 10 minuten binnen geweest, maar het was direct gezellig. Natuurlijk hebben we iets afgesproken voor komend weekend!

5.  Maandag mocht ik een uur langer in bed blijven liggen! (niet opstaan om 6, maar om 7 uur.:D)

6. 's avonds was ik ook weer heel dankbaar voor het eten dat mama voor me in een bakje had gedaan.
Het is een begin....(:

7.  Gisteren heb ik de kaartjes voor het concert van DeWolff voor morgen gekocht(:

8. Ik mocht een onvindbaar boek van een vriendin lenen voor een schoolopdracht.

9. Ik heb mijn tumblr-wall verder af kunnen maken (:

10. Nu schrijf ik jou en ben ik vrolijk, want afgelopen week was toch wel leuk(:

  




Kijk Krul, ik kan best positief zijn. Ik laat niet op mijn kop zitten door tegenslagen. Voortaan ga ik, als ik een slechte week heb, lijstjes maken met de goede dingen die zijn gebeurd, want ik voel me nu helemaal prettig van binnen.(:

Voor ieder probleem is een oplossing en voor iedere slechte herinnering bestaan er tientallen goeie. Je moet alleen iets dieper graven en zo nu en dan een happy-list opstellen.

Liefs,
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten