zondag 25 januari 2015

10x People vs. Nature

Dit weekend is het onderwerp people vs. nature. Ik ben helemaal verslaafd aan het plaatjes kijken op tumblr. Urenlang kan ik door blijven scrollen en foto's die mij aanspreken rebloggen. Het inspireert me. Als ik al die landschappen zie, dan kan ik niet wachten om zelf op reis te gaan - op reis gaan hoeft nog niet eens- gewoon op pad gaan, om zelf ook zo'n foto's te maken. Natuurlijk komt er met mijn fotokwaliteiten en photoshop skills niet zoiets uit als deze plaatjes hier onder.
Bij al deze foto's denk ik aan vrijheid. Als ik de persoon was die daar stond, is het even een moment zonder zorgen. Je hebt nog een heel leven voor je en er zijn nog zoveel hemelse plekken die je kan bezoeken hier op aarde. Geniet:
“I felt my lungs inflate with the onrush of scenery—air, mountains, trees, people. I thought, "This is what it is to be happy.”
― Sylvia Plath


Teenagers - by  Marine Beccarelli 
3 vrienden die lekker aan het chillen zijn met een uitzicht op de stad. Deze zomer ga ik met de vriendenclub weer op vakantie. Als wij de mogelijkheid hebben om zo te zitten met een uitzicht op de stad, denk ik dat we die kans niet voorbij laten schieten.

Logan Canyon - by Kyle Sipple
Veel mensen vinden de winter een depressieve maand, maar kijk eens naar deze foto. Als je die personen bent op de foto, kan je dan niet genieten van zo'n uitzicht. Als het meer bevriest, kan je lekker schaatsen en hoe kan de winter dan nog zo vervelend zijn. Alleen in de winter kan je in de natuur schaatsen, mooi toch?

Photo by Fairlight Fitzgerald.
 Op de foto is de White river Falls in Oregon te zien.
Een koppel die een romantisch uitje heeft naar een waterval. Het ziet er wel best gevaarlijk uit, ze staan lekker dicht bij de waterval, je hoeft maar uit te glijden en je ligt in de waterval.


By Carmen
Dit was zomervakantie 2014 met fellowship of Dublin. We waren met de hele vriendengroep van 7 personen hier heen gegaan en het was zo gezellig! De foto is gemaakt tijdens onze tour door the Wicklow Mountains en ik denk dat dit mijn hoogtepunt van de vakantie was.
Op de foto is Kristien te zien met het landschap van Wicklow erachter.

By Life of Ti
 Deze foto is gemaakt in het nationaal park Banff in de Canadese rocky Mountains. Het meer dat te zien is, is the Peyto Lake. Ik vind de kleuren op deze foto erg mooi. In het echt weet ik niet of de kleuren zo helder zijn, maar anders is het mooi gephotoshopt, kan de pret niet drukken toch?


Waar deze foto gemaakt is weet ik niet, maar ik kan mezelf hier wel in vinden. Ik zie me al lopen met de backpack, door de bergen met alleen een tentje en wat andere nodige spullen.



Ik denk dat die twee personen wel een 'I'm on top of the world'-gevoel moeten hebben gehad. Ze zijn geklommen tot boven de wolken en kijken dus uit op een wolkendek waar hier en daar wat bergtoppen uitsteken.


Submitted by Rosie Bowden - Instagram @ericajberry
Erica Berry dobbert in een natural hot spring in Sicily’s Madonie National Park. Ik zou zelf ook wel eens zo'n bad willen nemen. Tussen de bergen, heerlijk uitrusten en genieten van het uitzicht terwijl je daar in het water ligt.

- by Griffin Lamb
Ik hou van sneeuw, het is koud, maar ik vind het zo mooi uitzien in de natuur. Als ik ergens ben waar sneeuw ligt, kan ik ook niet stoppen met foto's maken. 
Op deze foto is echt alles wit. Op de bomen is zo veel sneeuw blijven liggen, dat je de boom zelf bijna niet meer ziet.

- by youknowguys
Dit laat mij heel erg denken aan de vakanties samen met mijn ouders. Mijn ouders willen altijd naar de bergen en flinke stukken wandelen. Als we dan hoog in de bergen zaten, had je vaak een goed uitzicht over bv. de plekken waar we eerder geweest waren, de camping of de geparkeerde auto. En dan stonden we ook precies zoals deze twee te wijzen naar de plekken die we herkenden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten