vrijdag 30 januari 2015

Zomervakantie 2014 & 2015


VAKANTIEEEE, ja helaas nog niet dus. MAAR, deze blog zal daar wel over gaan. Wij, als vriendengroep, hebben afgelopen week eindelijk alles geregeld voor onze jaarlijkse zomervakantie samen. Dit is het tweede jaar dat we samen op vakantie gaan en we hebben er allemaal weer enorm veel zin in. 




Foto's van Dublin
Vorig jaar was, zoals ik hierboven al zei, onze eerste vakantie samen. We zijn toen naar Dublin geweest in Ierland. Ik was er al eens eerder geweest, jaren geleden, maar ik vond het heel leuk en ook spannend om er nu met mijn vrienden heen te gaan, We waren met z'n zevenen, vertrokken vanuit Eindhoven. Ik denk niet dat we ooit zo lang met elkaar zijn geweest dus het niet aan elkaar gaan ergeren was ook zeker aan de orde(het is voor de rest heel goed verlopen hoor, geen bitch fights haha). De vakantie begon al goed met koffer problemen waardoor we bijna onze vlucht hadden gemist, maar na heel wat gedoe en stress kwamen we aan in Dublin, ja ook zonder neer te storten.




Meer foto's
                                                                     
We hebben die week prachtig weer gehad op een enkele bui na en hebben enorm veel gedaan. We zijn naar de Guinnes fabriek geweest, waar we een pintje te veel op hadden(echt een aanrader trouwens), We hebben de Viking Splash gedaan en zijn dus gekroond tot echte Vikings. We zijn nar de Dublin Zoo geweest, hebben een wandelroute door Dublin met een gids afgelegd, door Dublin geslenterd en Fish & Chips gegeten. Ook hebben we op vreselijk lekkere plaatsten gegeten zoals TGI Fridays' en een heel schattig tea room/food corner in Howth. Natuurlijk hebben we ook meegedaan aan een Pub Crawl waar we een t'shirt hebben gewonnen(ja, Limburgers drinken het best haha). En gezellig met z'n allen in één badkamer tegelijk gedoucht, geplast en make-up op gedaan.

Mijn persoonlijke favoriet was toch wel de Wicklow Mountains. Ik vond dat de meest bijzondere en mooie dag van allemaal. Ik hou heel erg veel van de natuur en de stilte, het gewoon zijn en niks moeten en hoeven. het is een plaats waar ik enorm graag naar terug zou gaan. Het is zo weids en groots dat je je niet in kan denken dat zoiets echt is. Oh en ik vergeet bijna onze enge roomie de laatste nacht maar daar kan ik een hele blogpost aan wijden haha(als je die wil horen, laat maar weten!)
En ik denk dat het onvermijdelijk is om ergernissen te krijgen als je samen op vakantie gaat, en ik denk dat het ook goed is. Maar ik vond dat het enorm mee viel, en dat het over het algemeen heel goed is verlopen. Het zal moeilijke worden deze vakantie te overtreffen, dat weet ik wel.

Viking Splash!!

Nu hebben we afgelopen week onze vlucht en accommodatie voor deze zomer geboekt en dit jaar gaan we naar Porto!
Voor mij wordt het afzien met die hitte maar ik ga met mijn geliefde vriendjes dus dat komt helemaal goed. We hebben voor de rest nog niet helemaal bekeken naar wat we daar gaan doen, maar je kunt er de natuur in, raften, naar de rivier en zee. Ik weet zeker dat in Porto zelf ook heel veel te doen is qua barren, uitgaan, lekker eten en beetje shoppen. Één ding wat zeker is is dat Gino, Carmen en ik een dag later naar huis gaan en gaan crashen op het vliegveld(we hebben een vroege vlucht haha) en dat wordt zeker weten geweldig, net als de rest van de vakantie. We hebben ook al besloten dat we voor in het vliegtuig onesies aan gaan doen, we're cool like that haha.
Met andere woorden, ik heb er enorm veel zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten