maandag 4 mei 2015

Top 10 afgespeelde liedjes april

Deze week heb ik een top 10 gemaakt van de meest afgespeelde liedjes van de maand april.  


Gold - Imagine Dragons



Dit nummer is van de nieuwe cd van Imagine Dragons. Het liedje begint heel raar, maar als het fluitje ingezet wordt en er gezongen wordt, is het heerlijk om naar te luisteren. Ook met de boodschap wat ik denk dat erachter zit, ben ik het helemaal mee eens. 
"Money can't by everything, it can even be our downfall."


I call you honey - Sunday Sun



Dit liedje ken ik van de radio. Bijna altijd als ik 3fm luister in de auto, wordt dit liedje gedraaid. Vanaf het begin van het liedje krijg ik al het gevoel dat ik moet gaan dansen en lekker hard meezingen. Het up-tempo liedje mag van mij daarom vaker gedraaid worden.


Best Fake Smile - James Bay



James Bay is de zanger die deze maand non-stop gedraaid wordt. Zijn nieuwe album is helemaal geweldig! Dit is een van zijn nummers en is heerlijk om naar te luisteren.


Still Don't Know - Chef's Special



Dit nummer wordt ook gebruikt als titelsong van de Nederlandse filmkomedy Homies. Ik heb de film nog niet gezien, maar dit liedje is al super. Het is een relaxed liedje waar je lekker bij achterover kan hangen en genieten.

Shine My Way - Sheppard


Toen ik hoorde dat Sheppard op pinkpop kwam, ben ik andere liedjes van ze gaan opzoeken. Dit is een van de nummers die ik tegenkwam. Het liedje wordt in het begin alleen begeleid door een piano en daarna komt de drums erbij, waardoor je meteen een blij gevoel krijgt en wilt meeklappen en zingen.

Our Own House - MisterWives


Dit liedje kwam ik tegen op Spotify in een van de afspeellijsten die door Spotify gemaakt zijn. Ik kende de band ook niet, maar toen ik het luisterde dacht ik meteen, 'ja dit liedje moet in mijn afspeellijst.' Het wordt gezongen door een vrouw en door de verschillende instrumenten die in het lied gebruikt worden, krijg ik goede zin. Als er alleen al een brass sectie in een liedje gebruikt wordt,  ben ik meestal al verkocht.

Empire - Ella Henderson



Ella Henderson is van ongeveer dezelfde leeftijd als ik, zelfs een jaar jonger, 18 jaar. In 2013 heeft ze meegedaan aan the X factor UK. Ze heeft deze show niet gewonnen, maar is wel hoog geëindigd. Misschien ken je haar van haar debuutsingle 'Ghost' deze wordt ook vaak op de radio gedraaid. Vorig jaar oktober kwam haar debuutalbum 'Chapter One' uit en dit is een van haar liedjes die hier op staat. Het is geen uptempo nummer maar is heerlijk om keihard mee te zingen.

Paint the Town Green - The Script


Ook the script ben ik gaan opzoeken toen ik hoorde dat zij op Pinkpop komen. Ik kwam er toen achter dat ze een nieuw album uit hebben gebracht en 'Paint The Town Green' staat ook op dit album. Dit is een van de eerste nummers van dit album die bleef hangen. Green is de kleur van Ierland, waar deze band ook vandaan komt. Doordat ze vaak op tour zijn en dus ver van huis zijn. Kunnen ze doen alsof ze thuis zijn door de stad groen te kleuren.

Preacher - OneRepublic

Deze band had ik al heel lang niet meer geluisterd. Ook hun had ik opgezocht toen ik hoorde dat zij op Pinkpop komen. Ze hadden ook een nieuwe cd die ik nog niet kende en dit liedje stond er op. Het is een rustig nummer en is ook heerlijk om mee te zingen.

Incomplete - James Bay


Dit is nog een nummer van het nieuwe album van James Bay. Dina en ik hadden plannen om naar zijn concert te gaan, maar de kaarten waren na 2 minuten al uitverkocht. Ik zat klaar om ze te kopen, maar ik was net te laat. Wij mogen zijn kunsten en knappe kop daarom dus jammer genoeg niet live bewonderen (al heb ik nog steeds een beetje hoop dat hij op Pinkpop komt). Gelukkig bestaat het internet en kunnen we daar naar hem kijken en luisteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten