zaterdag 23 mei 2015

Veganistisch recept: Buffalo Cauliflower Sandwich/Burger (Buffalo bloemkool broodje)


Een dagje te laat, maar hier is de vrijdag/weekendblog voor deze week. Voor deze week heb ik een veganistisch receptje dat ik vandaag heb gemaakt voor het avondeten. Het was ENORM lekker, daarom besloot ik er een blog over te maken!

Ik volg een aantal veganblogs op tumblr en daar kwam deze ineens naar voren, de Buffalo bloemkool burger/broodje, het klonk ZO lekker dat ik besloot die vandaag te maken.
Ik heb met papa vanochtend boodschappen gedaan en we hebben vrijwel alles in moeten kopen.
Producten die je nodig hebt:
- 1 bloemkool
- Soja melk
- water
- bloem/meel
- ui-poeder
- uien
- tomaat
- sla
- evt. andere groentes die je wilt
- komijn
- peterselie
- dille
- bieslook
- paprika poeder
- zout en peper
- knoflook poeder
- veganistische boter/mayo
- hete saus

de precieze aantallen wat je van alles nodig hebt kan je op de site kijken
Klik hier
let wel op dat zij met cups en tablespoon werken(Amerikaans recept!)

Ik vond het enorm leuk om te maken, het kost wel veel tijd, niet moeilijk en je kan zelf kiezen wat je gebruikt qua kruiden. Ik heb alle kruiden en ingrediƫnten gebruikt, maar het is ook lekker om bijvoorbeeld alleen bieslook of peterselie erin te doen want wij hadden nu enorm veel smaak in alles haha.

Bij het recept zit ook een filmpje, dat vond ik zelf heel fijn, dat gaf me een idee van hoe het eruit moest komen te zien!
Klik hier
Ik heb de laatste weken al meer veganistisch gekookt in het weekend, maar dat waren vooral koude en ook makkelijkere maaltijden, dit was mijn eerste grote project en ik vond het zo lekker. Mijn buikje is rond gegeten en lekker vol nomnomnom.

Ook als je niet veganistisch bent dan zou ik je zeker aanraden dit een keer te maken. Hieruit blijkt ook maar weer dat veganisme helemaal niet restricted is, het is hetzelfde als een normale hamburger alleen dan ipv het vlees een lekker gemarineerde bloemkoolburger!

Dat is het voor deze week, ikzelf vond dit enorm lekker, ook als je niet zo van bloemkool houdt is het makkelijk om te doen omdat de verschillende smaken die van de bloemkool overtreffen. Voor de hete saus hebben wij gewone chili saus, en nog sterkere chili saus(uit een potje voor bij de taco's vgm) en ketchup gebruikt omdat wij die saus uit de video duidelijk niet hebben hier in Nederland.

Ik wens jullie een geweldig weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten