vrijdag 1 mei 2015

Favoriete vakanties




Vakanties, wie houdt er niet van! Ik denk dat ik voor de meeste mensen kan spreken als ik zeg dat vakanties het beste ooit zijn haha. Ik heb een paar van mijn favoriete vakanties bij elkaar gehaald en ga ze met jullie delen, om alvast lekker in het zomervakantie gevoel te komen(ook al is het nog lang niet zomervakantie *huilt)

Tsjechië, Praag
Veel van mijn favoriete vakanties spelen zich af in Tsjechië en Praag. Mijn moeder is in Praag geboren en heeft daar haar hele leven gewoond totdat ze met min vader ging trouwen. Toen ik klein was gingen we elke zomer- en kerstvakantie naar Praag, waar mijn opa woont. We reden er dan heen met de auto en sliepen in zijn gigantische huis. Hij had ook een grote tuin met allemaal fruitbomen, in de zomer konden we vers fruit van de struiken eten, zo lekker. Shit went down en nu gaan we er helaas niet meer zo vaak heen. De laatste keer is alweer twee jaar geleden, dat was hands down de beste vakantie in Tsjechië tot nu toe. We gingen logeren bij een oude schoolvriend van mijn moeder die  met zijn gezin in een mini dorpje in het zuid-westen van Tsjechië woont. Ze hebben een mega groot huis plus gigantische tuin met ook fruit bomen en struiken. Elke ochtend plukte ik daar verse frambozen en bessen, ze hadden er o.a. ook kersen, peren en appels. Het fruit is niet gemanipuleerd en vers als wat, het had daardoor ook enorm veel smaak, zo lekker! Ook heb ik daar voor het eerst weer echt genoten van zwemmen. Het was boven de 40 graden en gingen in het meer dat bij het dorp lag zwemmen, het water was zo warm, echt heerlijk. Sinds we daar zijn geweest smeek ik mijn moeder vaak om terug te gaan, ik had daar ook al die dagen geen internet en dat vond ik zo enorm fijn! Ik ga over 1.5 week een weekendje naar Praag voor Moederdag en heb er onwijs veel zin in. Praag is een van mijn favoriete steden, it never gets old!

Engeland
Ik ben er tot nu toe 4 ker geweest(als ik goed tel) maar ik weet zeker dat ik na mijn studie in Engeland wil gaan studeren en er ook blijven wonen. Ik hou zo van de mensen daar, de natuur is prachtig en het is helemaal nieuw en mooi en ik weet niet, ik kan niet zo goed uitleggen wat me zo trekt aan Engeland. Ik hou ook gewoon van de Engelse taal en wilde dat ik veel meer van Engeland had kunnen zien dan dat ik tot nu toe gezien heb. Ik ken Londen al erg goed maar ik wil zo graag alles van Engeland zien, de natuur en cultuur leren kennen, er wonen. Ik ga deze zomer weer op bezoek naar mijn vriendinnetje die in Preesal woont(dichtbij Blackpool dat aan de zee ligt) en ik heb zo'n zin om de natuur in te gaan en gewoon de omgeving te ontdekken. Ik hop dat als ik er kan gaan studeren dat ik vaak trips kan maken en zo ook naar Schotland kan gaan, dat wil ik ook nog heel graag zien.

Dublin
Een van mijn recentste vakanties was naar Dublin, met onze vriendengroep, en hiervoor ben ik er ook nog eens met mijn ouders geweest. Wat ik vooral heel mooi vond aan Dublin waren de Wicklow Mountains. Ik vroeg nog aan mijn ouders waarom we er niet waren geweest toen we er samen waren(ik was toen 13 vgm) waarop zij antwoorden dat we er waarschijnlijk niks aan hadden gevonden. Wat ik ook denk. Pas de laatste paar jaar heb ik mijn liefde voor de natuur herontdekt en ik geniet er zo van om in de natuur te zijn, weg van de grote stad, echt in the middle of nowhere. Omringt door het grootse en mooie in de wereld. De Wicklow Mountains hebben met zo geraakt, het daar kunnen zijn en zo'n schoonheid mogen zien en insnuiven, dat was een van de mooiste momenten van mijn leven. Ik denk nog vaak terug aan die vakantie en dan vooral dat gedeelte en ik wilde dat ik die dag voor eeuwig over zou kunnen doen. Ik zou echt nog veel meer van Ierland willen zien, zijn schoonheid ervaren, en ik hoop dat ik daar ooit de kans voor krijg!

Dit waren mijn meest indrukwekkende vakanties, ik ben wel naar meer landen/plaatsen op vakantie geweest maar die hebben niet zo'n diepe indruk op me achter gelaten dan deze!
Ik hoop dat ik in de toekomst nog heel wat landen aan dit lijstje toe kan voegen want ik hou zo van reizen.

Laat in de comments achter wat jouw favoriete vakantie land/plaats is en waarom, dat zou ik graag willen lezen!

Ik wens jullie allemaal een geweldig mooi weekend toe<3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten