vrijdag 29 mei 2015

Vrijdag blog: Favorieten van mei


Ik had enorm veel zin om deze blog te maken: mijn favorieten van de maand mei! Mijn allereerste favorietenblogje, misschien dat ik het elke maand of om de maand ga doen, als ik leuke dingetjes te laten zien heb. De favorieten in deze blog gaan van eten naar kommen en verzorgingsproducten. Enjoy!




Als eerste heb ik hier mijn meest favorieten van deze maand! Zoals jullie weten ben ik langzaam over aan het gaan naar veganisme, hierdoor ga ik ook nieuwe producten proberen die vegan zijn. Dit Lemon Poppy Seed koekje van Lenny & Larry's, of zeg maar gerust KOEK was overheerlijk. Het smaakt lekker fris en is machtig maar oh zo lekker(ik vind het niet erg dat het machtig is, heb je er meer plezier van!). Ik heb hem gekocht bij de Sissy Boy(2,50) en ik weet niet of het nog ergens anders te koop is. Klik hier voor de site, daar kun je alle smaken zien die ze hebben. Als tweede favoriet heb ik Propercorn gekozen, ik heb dit al eens eerder gehad en vond het lekkere popcorn. Ze hebben heerlijke smaken(klik hier) en je kan ze bij de AH kopen(+/- 1,50) en vast nog in andere winkels, als je weet welke, laat me alsjeblieft weten! Wat ik niet wist is dat Propercorn veganistisch is dus yay, andere fijne bijkomstigheid.



Deze favorieten zijn ook weer voedingsproducten haha. De Jamie Oliver pasta saus is enorm lekker, ik had hem voor het eerst deze week en ben er verliefd op. Ik heb voor de Chili gekozen(2,15), in de winkel waar ik was hadden ze ook nog twee andere smaken. Hij is lekker pittig en een fijne pastasaus, zeker aan te raden. Bionina zit ook al maanden bij mijn favorieten. Het is een biologisch drankje met prik en ze hebben ze in vier smaken. Ze zijn te koop bij winkels als de Marqt en Eko-Plaza. Lekker fris en jummy! De dorset cereals honey granola(4,-) is ver mijn favoriete granola/muesli/cruesli! Ik vind rozijnen en ander gedroogd fruit nie lekker, ook houd ik niet van bruine chocolade stukjes en dat zit in veel muesli of cruesli. Deze is perfect, hij heeft alleen maar verschillende nootjes en heeft een laagje met honing. Echt aan te raden.


Even wat favorieten die geen eten zijn! Deze Lugga kaars(+/- 2,-) kocht ik afgelopen weekend bij de Ikea. Het is een groene kaars met een frisse bloem-/bosgeur. Ik vind deze enorm lekker en heb er al een aantal opgebrand.
Laatst kreeg ik de Skin Blossom van een vriendinnetje. Het is een veganistische bodylotion(dus niet getest op dieren en ook geen dierlijke ingrediënten) en hij ruikt enorm lekker! heel fris en natuurlijk, zou ik aan iedereen aanraden! Ik weet de prijs hier niet van omdat ik hem dus gekregen heb.








Een van de redenen dat we naar de Ikea gingen was omdat ik graag een nieuw kommetje wilde voor mijn havermout en yoghurt want die wat ik nu heb zijn allemaal te klein. Ik nam de paarse, de perfecte maat. Toen kwam ik ook de aluminium(denk ik) tegen(1,70) en moest hem wel meenemen, niet alleen omdat hij enorm goedkoop was. Dit is ook heel fijn voor salades in te maken of chips/popcorn in te doen. Super blij met deze twee.


 Last but not least heb ik twee favorieten die niet op de Foto helemaal bovenaan staan. Een daarvan is dit schattige vaasje van de Hema(1,-) met sterretjes erop. Ze hebben ook nog andere designs, Ik vond deze heel leuk en heb er één meegenomen!







Als laatste mijn favoriet die waarschijnlijk nog lange tijd een favoriet gaat zijn en waar ik misschien in de toekomst een review over zal schrijven. De documentaire "Earthlings".  De documentaire gaat over hoe wij dieren exploiteren in vijf categorieën(huisdieren, voedsel, kleding, entertainment, farmaceutica & wetenschap als ik het goed heb) en ik ben van mening dat IEDEREEN dit moet kijken. Het zijn ongecensureerde beelden van de dieren industrie die laten zien hoe mensen dieren mishandelen voor hun eigen goed. Ik heb de hele film zitten huilen en wilde dat mensen konden zien waaraan ze meewerken door middel van eten van dierlijke producten, kopen van make-up/verzorgingsmiddelen, kleding etc. Ik zal niet te veel uitlichten maar het heeft me weer laten zien waarom ik hiervoor kies, waarom ik niet langer stil ga zitten en de stem wil zijn voor diegene die dat niet kunnen. Een hele indringende docu die je ogen opent en je manier van leven en eten in vraag stelt. Go watch it; klik hier (ja is gratis en goede stream!)

En dat waren mijn favorieten van de maand mei.
Ik hoop dat jullie deze blog leuk vinden, als jullie nog favorieten hebben, laat ze ons weten!

Ik wens jullie een heel fijn weekend,
Tot volgende week!


                                                     



Geen opmerkingen:

Een reactie posten