dinsdag 21 oktober 2014

DIY: Tiny pictures roomdecoration

Cute little pictures(:
De HEMA heeft iets nieuws, kleine mobileprint- fotootjes. Deze foto's zijn niet groter dan je handpalm en zien er super schattig uit. Het probleem is alleen, dat deze fotootjes snel in het niet vallen, wanneer je ze ergens op wil hangen. Klein maar fijn, was nog nooit zo ingewikkeld. Vandaar deze twee diy's. 






1. Desk organizer


In progress, best saai he? 


Het was een Total chaos op mijn bureau dus ik besloot daar iets aan te doen. Na het ophalen van de fotootjes bij De HEMA ging ik nog even langs de Action. Daar kocht ik een opbergmand en een houten dienblad. Eigenlijk is het allemaal heel simpel: Mand op z'n zij zetten, dienblad er met dubbelzijdige tape opplakken en klaar is Kees.

Op het dienblad ligt mijn fruit, mijn theedoos, mijn broodbeleg en brood. Van de mand heb ik een boekenkastje gemaakt, aangezien de boeken die ik vaker moet gebruiken altijd over mijn hele bureau verspreid lagen.








In eerste instantie wilde ik de fotootjes aan de muur hangen, maar hier zouden ze totaal in het niet vallen bij de rest dat er al hangt. Mijn bureautroep-opberger was echter nog erg kaal, dus ik besloot de foto's daaraan te hangen. Ik spon een lintje tussen de twee uiteinden van de opbergmand en hing, met gekleurde wasknijpertjes (te krijgen bij zo'n eurowinkel), de fotootjes eraan. Cute, isn't it?      


Et voila, het eindresultaat! (:


 2. Closet decoration

Ik heb pasgeleden mijn kamer veranderd. Nieuwe klerenkast, kleiner bureau, een open boekenkast en een kastje dat aan mijn muur hangt. Allemaal bij de Ikea gekocht. Mijn kamer moest dus nog wat opgefleurd worden, want op mijn muren en op mijn kasten hangt nu niks meer.


(Stiekem had ik geen foto van 'before' dus heb ik paint gebruikt om de foto's weg te halen, maar de boodschap is duidelijk: van saai naar hartstikke gezellig!)



Ik heb er voor gekozen om het deurtje van mijn hangkast als eerste op te fleuren. Ik had er al een tekst opgehangen die ik uit het tijdschrift van mijn moeder heb gehaald. Happinez, een heel leuk tijdschrift waar ook altijd leuke plaatjes en teksten in staan. Deze heb ik in het midden van de kast gehangen. Het plaatje is zwart-wit, iets wat precies bij mijn kamer past en waardoor het ook niet te druk wordt met de foto's ernaast die wel in kleur zijn. De foto's heb ik in rechte lijn onder elkaar naast het plaatje geplakt. Doordat alles om de foto's heen zwart-wit is, springen ze eruit en vallen ze toch op, ook al zijn ze zo klein.

Het resultaat (:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten