woensdag 1 oktober 2014

Lieve Krul: muzieknostalgie

Lieve Krul,

Vandaag was het weer zo'n dag. Ik dwaalde wat rond op youtube en kwam het bandje tegen waar ik al sinds mijn veertiende helemaal verliefd op was. De band was niet uit mijn hoofd, hun cd ook niet, maar op de een of andere manier kwam ik nooit meer op het idee om die cd nog eens op te zetten. Soms gooit het toeval zoiets  gewoon in je schoot, dit keer in de vorm van de suggestion bar op youtube. Na één nummer flitste alle herinneringen die bij deze liedjes en de band hoorden weer helemaal door mijn hoofd. Nostalgie ten voeten uit.

Natuurlijk heb ik daarna de hele cd opgezet en nu, terwijl ik jou schrijf, zit ik keihard met alle nummers mee te blairen. Van de meeste nummers was ik vergeten dat ze überhaupt bestonden, maar bij het aanslaan van de eerste noten kwam de lyrics weer direct naar boven.

Bij het beluisteren van deze cd zit jammer genoeg ook een akelig besef. Op dit moment kan ik geen enkele cd die het afgelopen jaar uitgekomen is, by heart uit mijn hoofd. Mijn muzieksmaak is sinds mijn puberteit ook erg veranderd. Aan de ene kant hoef ik echt niet meer terug naar mijn so called 'emo period', maar toch mis ik die tijden en de muziek die daarbij hoorden wel een beetje.

Waar is de tijd toch gebleven Krul? Op de unie staan mijn vrienden en ik niet meer bekend als 'de levende musical', 'stelletje emo's' of 'eeuwige bruggers', Aan de ene kant een hele opluchting, aan de andere kant toch een beetje onwennig. Wanneer ik er zo over nadenk, met deze heerlijke, vergeten muziek op de achtergrond, mis ik die goeie oude tijd toch wel een beetje. Ik had het niet gedacht; maar wat een mooie tijden op die stink middelbare school...

Haha, ik klink echt als een oud wijf op dit moment, en stiekem wordt ik van dit alles toch een beetje verdrietig...

Dus. Krul, lieve Krul. Ik wil nieuwe muziek die past bij mijn nieuwe herinneringen en nieuwe ervaringen! Making memories is in progress, nu nog alleen een geweldige soundtrack voor erbij!

Stuur eens wat goeie muziek door!(:

Liefs,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten