dinsdag 3 februari 2015

Project 365 - week 3

Hier zijn we weer, deze week heb ik 7 nieuwe foto's van mijn week! Ook deze week heb ik een beetje gefoefeld, op zaterdag heb ik twee foto's en op maandag geen.


DAG 1 - Dinsdag
Vorige week had ik een foto op het blog gezet van de boeddhabeeldjes op mijn kamer. Toen kon je al een klein stukje van deze Nepalese vlaggen zien die ik vandaag op de foto heb gezet.  deze vlaggen zijn Tibetaanse gebedsvlaggetjes. Ze zijn gekleurde rechthoekige stukjes textiel, bedrukt met gebeden en mantra's. Ze komen alleen in het Tibetaans boeddhisme voor. Meestal worden ze op hoge plekken gehangen,  Tibetanen geloven dat bij het wapperen in de wind de gebeden en mantra's opstijgen naar de goden, die voorspoed brengen aan de ophanger. 

DAG 2 - Woensdag
Mijn Outfit-of-the-day van woensdag. De zwarte blouse komt van de Bershka. De witte skinny jeans met vlekken er op komt van de Only. Ik weet niet hoe vaak ik te horen heb gekregen of ik geverfd had. Ik denk dat ik die opmerkingen ook niet zou kunnen tegenhouden als ik die broek aan heb, maar het is in ieder geval al een herhaald grapje.

DAG 3 - Donderdag
NOODLESOEP! wie o wie eet het niet! Ik eet het heel vaak als tussendoortje, 's Middags een lekker soepje. Natuurlijk moet ik het ook met stokjes eten. Ik ben in 2012 in China geweest en toen heb ik die stokjes en de slurplepel meegenomen. Steeds weer als ik de soep eet, eet ik ze met deze stokjes en de slurplepel, natuurlijk niet zonder even terug te denken aan China!


DAG 4 - Vrijdag
De boom ziet er een stuk zieliger uit in het licht, moet ik eerlijk zeggen! Misschien komt het ook doordat hij geen blaadjes heeft of het donkere weer. Dit was in week 2 een random fotomoment in het donker toen ik in de auto zat naar huis. Nu was het weer een random fotomoment toen ik in een tussenuur even snel naar de groenteboer ging.

Dag 5 - zaterdag


DAG 5 - zaterdag


















Hierperdepiep! Mijn oma is 80 jaar geworden! Dat moet natuurlijk gevierd worden! We zijn met de hele familie gaan uiteten en het was Heerlijk. Het was in een restaurantje in Thorn, waar we een menu besteld hebben voor iedereen. Dit 5-gangen-menu is voor iedereen hetzelfde, steeds opnieuw kregen we nieuwe gerechten voorgeschoteld. We begonnen met soep, die voor iedereen hetzelfde was. Daarna kregen we een stuk of 8 verschillende voorgerechten voorgeschoteld. Op iedere schotel stond een gerechtje voor iedereen. Er stonden bijvoorbeeld een schotel gevulde tomaten, een schotel mini hamburgertjes etc. Daarna kregen we een tussengerecht, dit was een Cannelloni, een pasta gevuld met kaas en spinazie. De vierde gang was het hoofdgerecht, deze is op de foto te zien links. Ook dit waren weer verschillende schalen met verschillende gerechten. Als laatste blijft dan natuurlijk het toetje nog over.
Het was hartstikke geslaagd! Ik zat helemaal vol, bij mij kon er niks meer bij!

Rechts is Thorn zelf te zien. Het is een heel oud dorp. Het staat bekend als het witte stadje, er zijn namelijk super veel witte huizen te vinden. Er zijn veel smalle straatjes te vinden en allemaal belegd met kinderkopjes. Doe dus vooral geen hakken aan als je daar heen gaat! Op de foto zie je aan het eind van de straat een belicht stuk van de st. MichaĆ«lkerk. Het is een erg mooie historische stad. De oude kern van Thorn heeft nationale erkenning en is aangewezen geworden tot beschermd stadsgezicht.

DAG 6 - Zondag
Dit boekje heb ik een tijd geleden gekregen van Kristien. Ik had het eigenlijk nog nooit echt gelezen, totdat ik een leuk idee kreeg voor een blogpost waar ik dit boekje bij kon gebruiken. In het boekje staat, zoals de titel dat al zegt, goede raad van Winnie the Poeh en zijn vrienden. Het zijn allemaal quotes die te koppelen zijn aan uitspraken uit de films of boeken. Goede raad nodig? Kijk dan vooral eens naar de blogpost die sinds zondag online staat: 21x goede raad van Poeh en zijn vrienden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten