woensdag 11 februari 2015

Stories based on songs #6

Valentijnsdag is niet enkel voor koppeltjes, maar ook voor de hopeloos verliefden onder ons. Deze week heb ik een nummer vertaald dat gaat over twee mensen die totaal verliefd op elkaar zijn, maar denken dat ze niets voor elkaar betekenen. Dit zomerse duet zou je ook nog kunnen interpreteren als een liedje over een onbereikbare liefde. Wat zou ik graag willen dat ik iets betekende voor mijn crush, jammer genoeg is hij zich nauwelijks bewust van mijn bestaan...


Eerst leefde ik enkel en alleen voor mezelf, maar nu verdoe ik mijn tijd met het vinden van een oplossing om jou uit mijn hoofd krijgen. Denkt hij, toen hij in het zonnetje lag uit te brakken op een ligstoel aan het zwembad. Ik was altijd heel stoer, niks kon mij iets schelen, maar toen mijn blik de jouwe ontmoette, voelde het alsof ik werd getroffen door de bliksem. Het gebeurde allemaal op het strandfeest gisteren. Ik moest, ik zou jou de mijne maken. Ik schoof mijn ego aan de kant, ging opeens denken over ons, verving iedere ‘ik’ door ‘wij’. Hij zuchtte, maar jij leek echter niet zo onder de indruk van mij. Jij was vrij, wilde je niet settelen...       

Eerst reisde ik maar wat rond, wilde mij nergens settelen. Nu word ik iedere ochtend wakker, met als doel om ook maar een glimp van jou op de kunnen vangen. Ze sperde haar ogen wijd open, de ochtend was al lang overgegaan in de middag, maar ze kon niet stoppen met peinzen over die jongen op dat strandfeestje gisteren. Ze keek op haar telefoon en zag de foto die ze gisteren stiekem van hem had gemaakt. Die foto heb ik nog, maar ik wil meer, mijmert ze, ik wil je lippen leren kennen, nog nooit heb ik iets liever gewild dan dat. Jammer genoeg denk je nu nog alleen maar aan jezelf, er is nog geen plaats voor een ‘ons’. Niks kan jou schelen, dus waarom zou je wel iets om mij geven?

Hij stond op van zijn ligstoel en liep naar het water. Zij zuchtte en besloot toch maar uit bed te komen. Maar kijk nu eens naar me, denken ze, ik begin voor je te vallen. Ik kan niet eens normaal praten. Ik blijf maar stotteren en de grond lijkt wel te schudden als ik bij jou ben.

Aan de rand van het zwembad bukt hij zich en hij kijkt naar zijn weerspiegeling in het water. Zij gaat voor de spiegel staan, haalt haar hand door haar haren en wrijft door haar ogen. Ze willen beide nog maar één ding.

Alles wat ik wil. Ja, alles wat ik wil, is iets betekenen voor jou. Iedereen streeft naar een biljoen, maar iedere keer als ik naar je kijk, kan dat geld mij niks schelen. Want alles wat ik wil, is iets betekenen voor jou. Ja, enkel en alleen voor jou.  


Ben jij erachter welk vrolijk hitje zo goed bij
de onbeantwoorde liefde van Valentijnsdag past? 
Check hier of  je het goed had!
Good luck with confessing your love to that special one;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten