donderdag 19 februari 2015

Project 365 - Week 5

WEEEEEEK 5! Een week vol verkleden en feestjes!

DAG 1 - dinsdag
Vandaag was pizzadag! 
Links is een groentepizza, rechts een pizza tonno en onderin is een extra pittige peperoni pizza. Ik heb de groentepizza gehad. Welke zou jij kiezen?

DAG 2 - woensdag
Op de foto zie je drie neppe rozen die ik voor de carnaval gehaald heb. Ik wilde ze gebruiken voor mijn outfit als bloemenmeisje. Ik wist niet precies hoe ik ze aan mijn kleren zou vastmaken, want vasthouden is geen optie. Als het niet zou lukken, zou ik ze ook nog altijd gewoon op mijn kamer kunnen zetten. Daar zijn ze ook geschikt voor.

DAG 3 - donderdag
 Vandaag begon dan eindelijk de tijd van het jaar waar iedereen naartoe leeft: carnaval! Eindelijk! Op de foto zie je het kapsel van vandaag. Ik ging met een aantal vriendinnen naar het Auw Wieverbal in Valkenburg. Op twee plekken in Valkenburg was van alles te doen. Op het plein waren verschillende artiesten die kwamen optreden en ook de straat van de restaurants stond helemaal vol. De restaurants waren allemaal dicht en de meeste hadden buiten een bar neergezet waar je drinken kon halen. Het was super gezellig, maar op een gegeven moment wel hartstikke koud. Mijn tenen voelde ik niet meer en ik was wel blij toen ik eindelijk in mijn warme slaapzak kon kruipen. Alleen jammer dat ik de dag erna alweer om 9 uur op school moest zijn...

DAG 4 - vrijdag
De dag na het Auw Wieverbal moesten we om 9 uur weer op school zijn. Ik kwam dus hartstikke moe en te laat op school aan. Jammer genoeg had ik ook nog 2 tussenuren, waardoor de dag nog langer duurde. Gelukkig kon ik na school genieten van het weer en heb ik deze foto gemaakt tijdens het halen van een frisse neus. 's Avonds stond ik weer klaar voor de prinsenreceptie en ging carnaval weer verder.


DAG 5 - zaterdag
Na een eerste dag optocht lopen met de fanfare, konden we ons klaar gaan maken voor de avond. Dit is mijn outfit voor vandaag. Ik had een oude, geruite blouse uit de kast van mijn vader gehaald en een tuinbroek uit mijn eigen. Dit gecombineerd met een bloemendiadeem, die ik een tijdje terug zelf gemaakt had, en een legging, ging ik als boerenmeisje/bloemenmeisje de deur uit.

DAG 6 - zondag
De derde dag van carnaval! Ook vandaag hadden we optocht gelopen en 's avonds ging ik in het roze!  Het jasje had ik vorig jaar via internet besteld en de boa lag al ongeveer 10 jaar in de kast. Het jasje komt uit de film 'Grease'. De pink Ladies is daar de naam van een stoere groep meiden.

DAG 7 - maandag
De vierde dag van carnaval ben ik met een vriendin naar Maastricht gegaan! Daar is het super leuk. Als je een echte carnavalist bent, moet je in Maastricht zijn geweest. Mensen verkleden zich daar zo mooi! Op de foto staat een groep die zich verkleed hebben als hippies. Ze hadden een caravan bij zich waar de muziek uit kwam. Ervoor ligt een groep op een matras te 'chillen'. 
Overal in Maastricht zijn cafés die muziek binnen en/of buiten hebben, Maastricht is vooral buitencarnaval. Op de pleinen en in de straatjes is muziek te horen door boxen die geïnstalleerd zijn of wagens die zich daar gestald hebben.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten