donderdag 5 februari 2015

Stories Based on Songs #5

Iedere week vertaal ik een bekend (of minder bekend) nummer naar onze prachtige moedertaal. Sommige verhaaltjes zullen veel op het origineel lijken, andere bevatten alleen maar een paar woorden uit de oorspronkelijke lyrics. Deze week ga ik voor een lekker upbeat powerpopnummertje. Eerst dacht ik dat ik de enige was die dit nummer kende, totdat Marit het opeens begon te zingen en vertelde dat het nummer super vaak op de radio komt. Als echte hipster kon ik het niet laten het nummer te vertalen en te kijken of jullie mijn bevinding herkennen! 


We waren slachtoffers van de nacht,
Als chemische, fysische kryptoniet maakten de bas en het gedempte licht ons hulpeloos.
Ja, het was voorbestemd dat we bij elkaar zouden komen.

Ze droeg een jurk met een open rug en kapotte sneakers.
Zij is mijn discotheek-Julia, mijn tienerdroom.
Ik voelde mijn hart in mijn borst, toen ze naar me keek.
Ik wist dat we voorbestemd voor elkaar zijn.

Ik keek diep in haar ogen en zag daarin de toekomst. Ik realiseerde me dat dit mijn laatste kans was. Ze nam me bij mijn arm, ik weet niet hoe het gebeurde, maar we gingen de dansvloer op en ze zei:

“waag het niet om achterom te kijken, houd je ogen gericht op mij.”
Ik zei, “Je houdt je in.”
Ze zei: “wees stil en dans met mij!”
Deze vrouw is mijn lot,
dat wist ik zeker, toen ze zei, “Wees stil en dans met mij!”




Het nummer van deze week was niet zo moeilijk, toch?
bekijk hier de foute videoclip die erbij hoort!(:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten