vrijdag 20 februari 2015

Blog stilte afgelopen dagen; CARNAVAL!


De afgelopen dagen hebben we niet zo veel geblogd, en dat was natuurlijk met een hele goede reden: CARNAVAL! Wij wonen alle drie in Zuid-Limburg en zijn opgegroeid met het vieren van Carnaval. Al op jonge leeftijd gingen we met onze ouders mee dansen en springen, nu draait het vooral om uitgaan in de omgeving waar we wonen. Omdat ik in Leiden studeer had ik deze week helaas geen vakantie en heb ik alleen zaterdag en zondag Carnaval kunnen vieren. 



Met carnaval is overdag ook al genoeg te doen, zoals optochten. Marit en Dina lopen elk jaar mee met de fanfare, maar ik blijf eigenlijk gewoon thuis. Ik vind er niet veel aan om te gaan kijken en zelf meelopen zou ik waarschijnlijk nog erger vinden! Wel vind ik het jammer dat ik vrienden die wel meelopen, zoals Marit en Dina, niet kan zien. Ik rust overdag meestal uit voor 's avonds haha (ik voel me een beetje een oud vrouwtje omdat ik dat nodig heb). De echte diehard carnavalvierders lopen zo veel mogelijk optochten en gaan 's avonds nog uit tot laat. 



Op Zaterdag avond gaan we eigenlijk altijd 's avonds naar de tent in Meers. Mensen die met de optocht in Meers meelopen blijven vaak ook daar of vieren feest in de omliggende cafés. Marit liep natuurlijk de hele avond selfies en foto's te maken van iedereen en zichzelf. De meest normale foto's heb ik toegevoegd, er waren er nog veel meer maar die zullen nooit aan het publieke vertoond worden. We hebben gezellig de hele avond gefeest en gedronken en het was gewoon mega gezellig, zoals altijd. Ik ben daar toevallig ook nog een andere vriendinnetje tegen gekomen die ik toch al even niet meer gezien had en dat was wel leuk. Het minder leuke is dat je altijd mensen tegenkomt die je eigenlijk nooit mee wil zien, maar we laten dat niet de pret bederven natuurlijk!
Al met al was het een hele gelaagde avond en niet eens zo laat toen we in bed kropen(zie: allemaal opblaasbedden in Dina's woonkamer). Het was rond 2 uur, wat nog redelijk vroeg is voor een Carnavals avond.


Ik was de dag erna niet brak, niemand van ons volgens mij, maar ik was wel enorm moe. We waren ook al vroeg wakker geworden door Dina's vogel die kabaal maakte. Rond 1 uur zouden we allemaal terug naar huis moeten gaan, omdat Dina en Marit dan zouden vertrekken voor de volgende optocht. Mijn papa was zo lief om me te komen halen, thuis ben ik ook meteen weer in slaap gevallen. Echt hoor, die mensen die met carnaval 24/7 feesten, vertel me je geheim haha. 


's Avonds gingen we naar de fanfarezaal in Stein. Althans, ik ging met Marit en Dina, de rest was verspreid over Elsloo en Maastricht. We hebben daar een tijdje plezier gemaakt en zijn daarna nog doorgegaan naar Elsloo. Toen we daar aankwamen was het eigenlijk ook al een beetje uitgestorven, maar dat vonden we niet erg. Bij carnaval hoort natuurlijk ook nachtelijk snacken, dus lekkere friet met curry en daarna weer door. Op een gegeven moment was ik helemaal moe en op en zijn wel allemaal toch naar huis gegaan. 


Ennnnn, dat was mijn carnaval 2015, ik vond het heel gezellig en leuk en fijn en ja, op naar volgend jaar! 

Marit zal een tweede deel maken over haar andere dagen carnaval vieren, toen ik dus alweer op school zat.

Heb jij ook carnaval gevierd? We willen graag weten waar en hoe het was!
Comment below, en een geweldig weekend gewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten