vrijdag 13 februari 2015

Vrijdagblog: favoriete series

Daar ben ik weer! Een nieuw vrijdagblogje. Deze keer ga ik het hebben over series, beetje afgezaagd maar goed. Mijn leven bestaat zo'n beetje uit naar school gaan en series kijken, daarom ga ik een paar van mijn favorieten hier op een rijtje zetten voor jullie met een beetje tekst erbij over de serie zelf. Om eerlijk te zijn vind ik dit het leukste om over te schrijven, thee en muziek erbij en lekker lullen over dingen die ik kijk.












Op het moment ben ik American Horror Story aan het kijken(voor de 347398572e keer haha). American Horror Story, oftewel AHS, heeft tot nu toe 4 seizoenen die je allemaal apart van elkaar kunt kijken. Ze hebben niks met elkaar te maken behalve dat in elk seizoen ongeveer dezelfde acteurs spelen maar in een andere rol. Dat is één van de dingen die ik zo leuk vind aan deze serie. Seizoen 1 speelt zich af in een Haunted house, seizoen 2 in een Asylum(gekkenhuis), seizoen 3 gaat over heksen en het 4e seizoen dat pas afgelopen is, had als thema Freakshow. Zelf vind ik het eerste en tweede seizoen het beste en leukste(minus de alienzooi in deel 2, dat is echt zo raar haha). Heel veel quotes en gifs op tumblr komen uit deze serie. Een paar hiervan zijn:
* "Lies are like scars on your soul, they destroy you."
*"Normal people scare me"
*"All monsters are human"
*"I'm dead, wanna hook up?"






De serie die ik voor AHS heb geëindigd, en ook voor de 4e keer heb gezien, is Dexter. Dexter is een seriemoordenaar die volgens een "Code" werkt. Zijn adoptievader heeft hem die code geleerd en het houdt in dat hij alleen mensen vermoordt die slecht zijn en onder het rechtssysteem uit zijn gekomen. In het "echte" leven is hij bloodspatter analyst(de Nederlandse vertaling is te raar haha). Hij werkt dus bij de politie samen met zijn adoptiezus Debra. Alles gaat mooi en wel me zijn moorden en zijn leventje totdat er dingen mis gaan en zijn masker keer op keer dreigt te vallen. Uiteindelijk gaat hij zelfs trouwen en krijgt hij een kindje! Ik ga niet te veel spoilen, ook al wil ik dat heel graag haha. Als je van moorden, bloed en drama houdt dan is het een leuke serie. Ik vind het niet echt onder horror vallen, maar goed, ik kijk misschien ook iets te veel horror en vind niet snel dingen eng.


Een andere serie die toevallig afgelopen zondag weer is begonnen is The Walking Dead, ook in de categorie horror. TWD gaat over een ziekte die van dode mensen zombies maakt. De hoofdpersoon is Rick en hij wordt wakker in een leeg ziekenhuis, weet niet waar hij is en waar zijn familie(vrouw en zoontje)is. Het verhaal gaat over een groep overlevenden die rondtrekken van veilige plaats naar veilige plaats en worden steeds bedreigd met de dood. Ondertussen spelen ook alledaagse dingen mee zoals liefde en zwangerschap. Ook gaan verschillende leden van de groep dood en komen er steeds nieuwe bij. ALS JE HET NOG NIET GEZIEN HEBT LEES NIET VERDER//////  Met de laatste twee moorden, die van Beth en Hershel ben ik het niet eens en ik moet toegeven dat ik gehuild heb. Deze karakters hadden ze niet moeten laten vermoorden, end of story!/////// Mijn favoriete karakters zijn eigenlijk diegene die vanaf het begin erin zitten, DARYL(!!!!!), Rick, Carol en Glenn, en Maggie ook. Daryl is mijn absolute favoriet haha, maar ik vind de hele groep leuk. Zeker ook een aanrader om te kijken.




Nu ga ik even terug naar een paar jaar geleden, SKINS. Skins heb ik ook al vaak opnieuw gekeken en het blijft nog steeds leuk. Het bestaat uit 7 seizoenen met drie generaties mensen. Dus na elke twee seizoenen komt er een geheel nieuwe cast met nieuwe verhalen en gebeurtenissen. Elk seizoen bestaat uit ongeveer 9/10 afleveringen waarbij elke aflevering over een ander personage gaat en de laatste is een algemene. Seizoen zeven is vorig jaar, volgens mij, uitgekomen en gaat over Cassie(generatie 1), Effie(generatie 2) & Cook(generatie 2) en hun latere leven nadat ze het dorp en hun oude leven hebben verlaten. Deze bestaat uit zes afleveringen. Het is een best messed up serie, elk personage heeft wel een issue en struggled met zijn eigen leven. Dit gaat van drugsgebruik, homoseksualiteit, een eetstoornis tot een ongeluk met blijvend geestelijk en lichamelijk letstel. Ze blowen en drinken er allemaal een beetje op los en geven niet veel om school of de regels leven. Het is misschien allemaal wat overdreven, maar ik vind het een leuke serie, deels omdat het een Engelse serie is haha. 

Ik zou eeuwig door kunnen gaan met alle series die ik leuk vind maar ik heb besloten om maar vijf te bespreken en als laatste kies ik toch voor Orange is the new black. Ik ben in de kerstvakantie naar Engeland gegaan, waar een vriendinnetje van me woont, en ik had natuurlijk al van OITNB gehoord maar wilde er niet aan toe geven. Toen heb ik met haar vier afleveringen gekeken en was ik verkocht. Zij heeft me haar netflix account password gegeven(nu kijk ik dus met gemak 12 afleveringen per dag hahahah) zodat ik het af kon kijken en ja, ik hou ervan. OITNB gaat over Piper die door een overtreding(drugssmokkel) in de gevangenis komt voor een paar maanden. Al snel komt ze erachter dat het leven daar niet echt makkelijk is en dat je vrienden moet maken en blijven wil je dingen gedaan krijgen. Zo maakt ze de domme fout om het eten af te kraken waar de kok bij zit en dus geen eten meer krijgt. Anderen mogen haar niet helpen anders krijgen ze hetzelfde probleem. Dit is allemaal gevangenen onder elkaar trouwens, de leiding daar heeft hier niet echt iets mee te maken. Ik vind het een leuke en grappige serie en het gaat voor een keer alleen over vrouwen! Ook echt een aanrader.


Oh, ik vergeet House nog :c. Ik had heeeeeeel graag over House verteld omdat dat ook een van mijn favorieten is en omdat ik zo van die man houd(ook al is hij een zak haha). Maar goed, dit was het voor vandaag.
Een heel fijn weekend gevierd, en als jullie carnaval vieren; ALAAF!!

Tot volgende week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten