donderdag 19 februari 2015

Stories based on songs #7

Iedere week vertaal ik een bekend (of minder bekend) nummer naar onze prachtige moedertaal. Sommige verhaaltjes zullen veel op het origineel lijken, andere bevatten alleen maar een paar woorden uit de oorspronkelijke lyrics. Deze week is een golden oldy aan de beurt. Ik hoop dat je het bekende pianoriedeltje direct kan meeneuriƫn bij het lezen van de tekst en dat je in je hoofd al begint mee te zingen en te dansen, want man man man, wat is dit nummer een klassieker!

Snel loop ik richting het stadscentrum, veel vreemde gezichten flitsen langs, maar het kan me niet schelen, want ik ben op weg naar huis.

Ik kijk recht voor me uit, baan me een weg, druk mezelf door de mensenmassa.

Het zijn altijd tijden als deze, wanneer ik aan je denk en ik me afvraag of je ook wel eens aan mij denkt. Want alles is zo verkeerd en ik hoor eigenlijk niet thuis in jouw waardevolle fantasie.

Ik wil je niets laten merken. Ik wil niet dat je weet dat ik mezelf verdrink in herinneringen jou. Ik wil dit niet laten gaan, jou niet laten gaan, ons niet laten gaan.

Ik heb je nodig,
Ik mis je
En nu vraag ik me af…

Als ik in de lucht kon vallen, denk je dan dat de tijd ons inhaalt?
Want jij weet dat ik 1000 mijl zou lopen, alleen om jouw vanavond te kunnen zien.


Ben je het hele nummer al vol enthousiasme mee aan zingen? 
geef hier deze eeuwige hit nog een beetje liefde!(:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten