vrijdag 6 maart 2015

DIY: Salade in een potje



Ze worden steeds populairder, de salades in een potje!;) Omdat ik voor de zomer in een total beachbabe  moet veranderen, en omdat de conservepotjes deze week in de aanbieding waren bij de Blokker, besloot ik ook mee te doen met de hype. Het handige aan de potjes is, dat je het eten wat je erin doet een aantal dagen in de koelkast kan bewaren, zodat je maar een klein uurtje nodig hebt om je lunch voor iedere dag voor te bereiden!






What i used: 

Ik houd heel erg van low-budget en niet te moeilijk. Op internet staan allemaal dure en ingewikkelde recepten, waar ik geen tijd en geld voor heb. Vandaar mijn eigen salade-improvisatie.
Let's get started! :D

Voor een potje (500ml): 
- 1/4de komkommer
- 5 Cherry tomaatjes
- 4 worteltjes
- een halve paprika
- 1 eetlepel balsamico azijn
- een handje veldsla
- een handje gemengde sla
- een snijplankje
- een schilmesje



How I made it:

Als je de salade wil bewaren, is het belangrijk dat je de dressing (in dit geval de balsamico azijn) onderaan in de pot doet, anders wordt je salade helemaal vies en zompig. Daarbovenop komen, in blokjes gesneden, worteltjes en hele tomaatjes, omdat deze groenten 'hard' zijn zullen ze niet veel van de dressing opnemen en blijft je salade fris. De volgende laag bestaat uit paprika, in blokjes gesneden en daarna een laag komkommers, ook in blokjes. Als laatste prop je de sla erbovenop en maak je het potje dicht. Et voila, een schattige salade die je overal mee naartoe kan nemen.(:



Enjoy!(:

Natuurlijk kun je de salade maken zoals jij dat zelf wil. Lekkere ingrediënten die ik eruit heb gelaten zijn bijvoorbeeld: maïs, noten, fèta, champignons of avocado. Wees creatief! Zolang je onderin het potje begint met de dressing, daarna een laag 'harde' groente en dan pas de sla erin doet, kun je je salades precies naar jouw smaak maken.
De potjes zijn niet enkel geschikt voor salades, voor volgende week ga ik yoghurtjes met allerlei fruit en muesli maken. So stay tuned, want die receptjes komen waarschijnlijk ook online!(:
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten