donderdag 26 maart 2015

Stories based on songs #12

Iedere week vertaal ik een bekend (of minder bekend) nummer naar onze prachtige moedertaal. Sommige verhaaltjes zullen veel op het origineel lijken, andere bevatten alleen maar een paar woorden uit de oorspronkelijke lyrics. Deze week heb ik voor een nummer gekozen van een band waarvan ik zeker weet dat ze op Rock Werchter een feestje zullen bouwen! De driekoppige, Britse 'electroband' maakt fijne catchy muziek met een diepere laag... Weet jij welk nummer ik vertaald heb? 

Tegen het felle licht in, zag Ik dat je naar me keek.
Ben ik eigenlijk wel je type?
De rest zegt dat het makkelijk is om je achter me te laten,
Maar dat zou ik niet willen proberen.

Ik werp mijn masker af en neem deze mogelijkheid,
Ik koester mijn moed in mijn borst,
Ik wil niet op je wachten,
Ik wil al mijn zetten niet verliezen, want ik wil je niet voor enkel één nacht.
Ik moet mijn hoofd koel houden…

Ik was een koning, maar dan wel onder jouw controle,
Ik wil dat je me laat gaan,
Laat me gaan…

Want weet je nog, hoe graag ik jouw type wilde zijn?
Ik droomde dat jij mijn naam zou uitschreeuwen,
Maar is dit het waard?

Ik moest mezelf breken, zodat ik weer verder kon gaan.
Geen liefde en geen bekentenis.
Ik wil maar één ding vanavond:
Laten we ruziën, ik wil vechten.

Laat los, Laat mij los, laat alles los.


 Luister hier het originele nummer!
had je het goed geraden? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten