donderdag 2 april 2015

Stories based on songs #13

Iedere week vertaal ik een bekend (of minder bekend) nummer naar onze prachtige moedertaal. Sommige verhaaltjes zullen veel op het origineel lijken, andere bevatten alleen maar een paar woorden uit de oorspronkelijke lyrics. Ik zit midden in mijn tentamens en geloof het of niet, dit nummer hoort bij één van mijn tentamenvragen. Het liedje wordt in verband gebracht met het postmodernisme, maar zo diep ben ik bij het vertalen niet op deze stroming ingegaan... Weet jij welk super bekend popnummer ik vertaald heb? (Hint: het is iets met een donker paard;p)

Ze is een beest. Ik noem haar karma,
Ze zal je laten lijden, Dus doe voorzichtig.
Probeer haar niet voor de gek te houden.
Haar hart klopt op steroïden, Want haar liefde is zo sterk.

Je zou bij de eerste ontmoeting al verliefd op haar kunnen worden.
Als je de kans krijgt haar de jouwe te maken, moet je haar houden.
Ze is hartstikke lief, maar als je haar hart breekt, wordt ze ijskoud.
Ik ga voor het sprookjeseinde, als prins in een glimmend harnas.
Zij kan dan mijn Doornroosje zijn, ik zal haar weten te sussen.

Wow, ik denk dat ik van haar houd.
Ze is zo slecht, ik borrel van binnen en het boeit me niets,
Ze berijdt me als een achtbaan, verandert de slaapkamer in een kermis.
Ik wilde haar eigenlijk maar voor één nachtje,
Maar ze is zo leuk, dat ik verslaafd aan haar raakte.

Ze wist dat ik voor haar zou gaan, en daar sta ik dan, ik moet voorzichtig zijn, want ze is tot alles in staat.

Ze wil dat ik haar mijn liefdesgodin laat zijn, mijn alles, maar ik moet haar geen vijand van me laten worden.

Geloof me, ze is het waard, want deze liefde laat me zweven als een vogel zonder kooi, maar ik moet oppassen, want ze zal me laten neerstorten wanneer ik haar in de steek laat.

Het lot ligt in mijjn eigen handen. Het is alles of niks, met misschien neemt ze geen genoegen. Ik moet zorgen dat ik zeker weet dat ik met haar verder wil gaan.

Ze zegt: 'Als jij zo graag met de magie van de liefde wil spelen, moet je weten waar je voor valt. Weet je het allemaal wel zeker? Want ik kan zeer onverwacht uit de hoek komen. Ben je klaar voor een perfecte storm? Want op het moment dat je de mijne bent, is er geen terugweg meer.'

So don't waste your love!;) haha, weet jij welke rapper en 
popzangeres samen deze superhit gemaakt hebben?
check it here!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten