donderdag 9 april 2015

Stories based on songs #14

Iedere week vertaal ik een bekend (of minder bekend) nummer naar onze prachtige moedertaal. Sommige verhaaltjes zullen veel op het origineel lijken, andere bevatten alleen maar een paar woorden uit de oorspronkelijke lyrics. Het nummer van deze week probeerde ik steeds een beetje te ontwijken, maar ik moest er nu toch echt aan geloven...Omdat hij heel makkelijk is (naar mijn mening) heb ik alles net iets vrijer vertaald en zijn de coupletten nog ietsjes meer door elkaar gehusseld. Weet jij van welke hartenbrekende Starbuckslover dit nummer is?  


Ik zag je daar staan en dacht: oh my God, wat een gezicht. Jij lijkt me wel een goede kandidaat voor mijn volgende vergissing! Dus ik vroeg: ‘het leven is een spelletje, wil je het met mij spelen?’ Hij keek me een beetje verward aan, maar ik ging door:
'Leuk om je te ontmoeten, waar was je al die tijd in mijn leven?' Hij lachte en het flirten kon beginnen. Uiteindelijk vroeg
 ik of hij geloofde in magie en waanzin, in de hemel en in zondes. Ik vertelde hem dat ik hem ongelooflijke dingen kan laten zien en gaf hem een knipoog, het ijs was gebroken. 

Hij had een goede baan, was altijd strak in pak. Ik kon hem zo makkelijk door hem heen kijken. 
Ik verwonderde me over het feit hoe roddels zo wijd verspreid konden raken, want ik weet wel zeker dat hij van mijn status afwist, voordat hij me echt leerde kennen. Ik stelde voor om vrienden te worden, want ik was benieuwd hoe het met deze badguy zou aflopen. Ik was klaar voor een nieuw avontuur en zei: 'Neem in de ene hand je paspoort en in de andere mijn hand, want ik kan al het slechts, voor één weekend in iets goeds veranderen.' Hij grinnikte alleen maar, geloofde niet dat het ik het zo wild zou maken. 

Ik stiftte mijn lippen kersenrood, want dat paste zo mooi bij de kristallen lucht. Ik liet hem ongelooflijke dingen zien. Ik gaf hem gewaagde kusjes, vertelde mooie leugens, want hij was mijn koning en ik zijn koningin. Ik bedacht me wie ik graag wilde zijn en speelde dat meisje voor een maand, maar wacht maar, deze leugen is nog niet het ergste.

Het eindigde met schreeuwen en huilen, onze relatie veranderde in een storm. Ik gooide al onze plannen overboord. Onze rozentuin bevatte uiteindelijk nog enkel doorns. Ik werd zo dronken van jaloezie, omdat ik dacht dat ik je tweede keus was, maar na iedere ruzie kwam je toch altijd terug, want ik was jouw nachtmerrie, verkleed als een zoete dagdroom.

Jongens willen alleen maar liefde, wanneer het ze martelt.
Oh, vertel me nu niet, dat ik je nooit heb gewaarschuwd.

Zijn wij voor altijd, of gaat onze liefde zo in vlammen op?
Jij mag er een einde aan maken, wanneer ik de pijn niet meer waard ben.
We waren jong en onvoorzichtig, gingen veel te ver. Zo’n relatie als de onze laat je ademloos achter, of je houdt er een lelijk litteken aan over.
Ik heb een lange lijst met ex vriendjes, die jouw allemaal vertellen dat ik gek ben.
Maar ik heb nog een plekje op die lijst en daar past jouw naam mooi tussen.



Na het lezen van de laatste alinea, wordt alles opeens duidelijk, hè?;p
klik hier voor de bijbehorende videoclip!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten